dinsdag 22 september 2009

plekje zoeken

'A nice neighbourhood, a nice appartment and a nice price!', dat is volgens een van mijn very nice househunters een onmogelijke combinatie in Ha Noi. Crisis, het woord dat men in alle talen kent... ze gebruiken het blijkbaar overal als excuus, terecht of onterecht. Toch wil ik het na een tiental appartementen en studio's te hebben gezien, zeker nog niet opgeven. Zeker niet nu ik in het hotel - de naam waardig - even 'lucky' genoeg was en een nieuwe grotere kamer heb kunnen verkrijgen voor dezelfde prijs als mijn vorige raamloze kleine kamer. Iedere morgen in een net gestreken hemd, met fonkelogen en zachte stem de receptioniste lieflijk groeten, heeft zijn resultaat gehad. Ik heb zowaar een zalig balkon, met een mooi uitzicht, een ruimere kamer, en een badkamer met metersbrede spiegel. Je zou voor meer crossend door je kamer 'we are golden' beginnen zingen (zot zijn doet nog altijd geen zeer :-)

Kijk,
Ik heb een zalig appartement gezien, maar de prijs was te hoog.
Ik heb een leuke mooie studio gezien, maar het was veel te ver van mijn werk.
Ik heb een groot en redelijke goedkoop appartement gezien, maar het is me ietske té groot en de buurt is lawaaierig.
Ik heb al veel crap gezien ook...

Maar kijk, we kijken morgen nog es, en dit weekend ook weer es. Mijne househunter weet perfect wat ik wil, en als ie al zijn onderhandelings- en overredingskracht nu es maximaal benut kan ie mij een heerlijk nieuw plekje bezorgen.

Ondertussen zing ik nog een beetje verder... 'running around like a clown on purpose'

2 opmerkingen:

  1. rustig blijven hunten, je vindt wel iets!
    en intussen wordt je nog verwend met vers fruit enzo, da's ook nog zo slecht niet.. knuffel!
    -roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie blijft zoeken, die zal vinden! x

    BeantwoordenVerwijderen