donderdag 17 september 2009

Wat valt er al te vertellen?

Zoveel impressies, feitjes, gevoelens, rariteiten, oninteressante zever:

- ik heb mijn eerste jetlag achter de rug. Begot, was me dat een lange reis. Was ik blij dat ik in dit land en zeker deze stad was. Maar ik kon zeker niet klagen, de madammen van Singapore Airlines hebben me goed in de watten gelegd

- mijn hotelletje met de grappige naam 'Lucky 2' is een klein gezellig gebouwtje in de oude wijk van Hanoi. Heel vriendelijke mensen die me altijd met alles en nog wat uit de weg helpen, waaronder al mijn bestemmingen in het Vietnamees op een papiertje schrijven zodat ik zeker op mijn bestemming geraak. Elke werkdag wacht mij ook een klein mandje vers fruit op mijn kamer... als dat niet attent en welgekomen is na een dagje in deze hitte. Tzijn lievekes

- mijn collega's bestaan uit een charmeur-in-het-kwadraat knappe Spanjaard die ons helaas binnen drie weken verlaat voor een job in New York, een Derek-look-a-like interessante Brit die je zo ziet snakken naar zijn dagelijkse theetje, en een boeltje tetter Vietnamezen, waaronder een kleine lieve die mij al over alles en nog wat heeft zitten uithoren, van mij doen verdikken haar missie voor dit jaar heeft gemaakt en nu al met mij wil trouwen. De andere zitten de ganse tijd te eten, doen een vreemd middagdutje, kunnen niet van msn en facebook afblijven en hebben mij al uitgenodigd om straks het Herfstfeest te gaan vieren.

- de deurklinken en urinoirs zitten hier opvallend laag. Ik mag er niet teveel op letten, anders moet ik altijd lachen.

- het Vietnamese eten is nu al overheerlijk , en behoorlijk goedkoop ook, en de keuze overweldigend is.

- Hanoi is een crazy stad, waar ik hopelijk snel mijn weg zal vinden in de wirwar van winkels (dit is een shoppingstad!), eetkraampjes, scooters en honden- en kattenvlees op je bord.

- de dag begint hier al tussen vijf en zes uur, en eindigt om elf uur. Er wordt geluncht om 11u30, en gewerkt van acht tot vijf, alhoewel er 's middags meer andere dingen dan werk wordt gedaan

- Ik ga zaterdagmorgen op zoek naar een appartementje. Hopelijk vind ik snel een die me aanstaat, dan kan ik uit het hotel ontsnappen. Verslag en foto's volgen!

3 opmerkingen:

  1. Veel succes met de appartementenzoektocht!! Ik hoop dat je daar snel je plekje vindt...

    Wij hebben ondertussen al iets gevonden in Gent, in de Ferdinand Lousbergkaai, vlak bij het water waar wij gewandeld hebben. 't is niet goedkoop, maar ik voel nu al dat ik me er thuis ga voelen. Eind oktober verhuizen we. Ik stuur dan zeker nog eens foto's door ;)

    dikke zoen
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met je nieuwe avontuur ben ik niet zeker of je nog af en toe aan Oeganda denkt; maar ik wilde je dit niet onthouden. Enkele dagen geleden stond er een berichtje in de krant dat Bundibugyo electriciteit had! Je bent helaas te vroeg weggegaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Karen: leuke plek, ben super benieuwd naar de foto's! Succez met de verhuis

    @ Els: ik denk nog geregeld aan Bundi, zeker als ik mij hier moet voorstellen, keer op keer :-) Maar ik heb mijn spionnen ook in Bundi zen. Het leven zonder elektriciteit, maar met zonnepanelen, was ook een heerlijk leven zen, maar daar moet ik jou niet van overtuigen...

    BeantwoordenVerwijderen